Eerste Stekeligheden

Geplaatst op

Het Needs Carnaval Genootschap De Vlearmuze is al druk bezig met de voorbereidingen. Op zaterdag 12 november worden bij de opkomstavond, de traditionele start van het nieuwe carnavalsseizoen het 44ste prinsenpaar en de nieuwe jongerenprins en – prinses bekendgemaakt.

Voor het zover is zal net als voorgaande jaren zal in de residentie, café-restaurant de Olde Mölle, eerst op gepaste en ludieke wijze afscheid worden genomen van de ‘oude’ hoogheden: Prins Jos 1 en Adjudant Twan en jeugdprins Bas 1 en Prinses Anne. De jongeren regeerden onder het motto: ”Wi’j bunt Höfteproof!” Zij kijken terug op een fantastische periode en hebben hun motto eer aangedaan. Een top-paar, aldus De Vlearmuze.
Ook Prins Jos 1e en Adjudant Twan en hun dames vonden het geweldig. Ze hebben hun motto ‘Wi’j brand d`r op lös!’ inhoud gegeven. Ze gingen tot het uiterste en waren de eerste hoogheden die extra lang aanbleven. Zij bedanken iedereen voor die bijzondere periode en wensen hun opvolgers alvast superveel plezier toe.

Kleine hints
In de aanloop naar de opkomstavond wordt het steeds spannender wie de nieuwe hoogheden voor het komende carnavalsseizoen worden. Het wordt dan dus ook tijd om wat stekeligheden, ‘kleine’ hints, te geven over hun identiteit. Uiteraard staan zij te popelen om zich aan iedereen bekend te maken, al zijn de voorbereidingen in uiterste stilte natuurlijk ook al erg gezellig.
Dit mooie paar zei direct  ja toen het Genootschap de vraag bij hen neerlegde of ze dit jaar de jongeren-hoogheden van de carnaval willen zijn. Een van hen is een echt carnavals getal, heeft een vrije geest, staat overal voor open en houdt van plezier hebben. De ander is een geboren leider, avontuurlijk en ambitieus. “Als dat geen goed voorteken is dan weten wij het ook niet meer”, aldus het Genootschap. “Dit stel is als een echte Bonnie & Clyde. Je kan het zo gek niet bedenken, anyplace, anywhere, anytime en ze zijn er te vinden. Je zou haast willen dat je een van hen was.” Met al die geheimpjes die de Vlearmuze bij deze eerste keer al hebben prijsgegeven kan het gepuzzel beginnen. Volgende week wordt er opnieuw een tipje van de sluier opgelicht.

Senioren
Ook bij de senioren zijn de voorbereidingen al enige tijd in volle gang. De nieuwe hoogheden staan te trappelen om toe te treden tot het ‘illustere rijtje’. Over hen wil het bestuur ook wel wat ‘stekeligheden’ delen. “Onze gebeden zijn verhoord. Alhoewel wij op voorhand dachten dat deze hoogheden niet roomser dan de Paus zouden zijn verscheen er al snel witte rook boven Neede. Deze snelle jongens zijn niet alleen goed met de ballen maar zijn zeker zo vlot met carnaval vieren, zowel met de kleintjes als de ouderen. Kortom, een seizoen wat gesmeerd zal gaan verlopen.”
Het Needs Genootschap kan zich al weer helemaal verheugen over de vele speculaties en de bijzondere uitleg van de gegeven hints in de stekeligheden. Volgende week komen er nieuwe tips. Wie na deze aanwijzingen de namen van de nieuwe hoogheden al denkt te weten, kan een gokje wagen via de schriftjes, die de ‘schriftjescommissie’ weer bij de Needse horeca heeft bezorgd. De juiste voorspeller wacht na het opkomstweekend een overheerlijke taart van Bakkerij Stroet.